Du som vil lære å skyte med pil og bue

Vi har to typer kurs: “Oppdag bueskyting” og “Nybegynnerkurs”.

“Oppdag bueskyting” er 90 minutter med instruktør og minimalt med prat. Du får en bue og piler, helt grunnleggende opplæring og får prøve deg som bueskytter. Fokus er på å ha det gøy og finne ut om dette er noe for deg. Kurset koster kr 500 pr person. Du blir ikke medlem i klubben. (Dersom du vil bli medlem for å kunne gå på treninger må du ta Nybegynnerkurs først.) Oppdag Bueskyting vil ikke bli arrangert vinteren 2023-2024.

“Nybegynnerkurs” vinteren 2024 varer 2 timer over én søndag ettermiddag eller mandags kveld. Her får du opplæring i teknikk, utstyr og sikkerhet, og gjerne litt om konkurranseskyting av forskjellig art. Etter fullført kurs kan man melde seg inn og komme på treninger.

Kurset koster kr 750,- pr deltaker.

Medlemskontingent (600,- pr år for senior, 400,- pr år for junior opp til det året de fyller 20) kommer i tillegg. Det er husstandsrabatt på kontingenten: husstanden kan bli medlem for kr 1000,- pr år.

For begge kurstypene kan du låne utstyr hos oss. Kursene vil under utesesongen (slutten av April til begynnelsen av Oktober) gå utendørs på vår utebane i Husebyskogen. Under innendørssesongen (resten av året) vil kurs foregå på Ellingsrudåsen Skole. Det er begrenset plass på alle kurs. Ta med treningstøy/innesko (og mat og drikke på kursene som går om sommeren).

Kursene er for barn, ungdom og voksne. Alle undervises samtidig. Vi har satt en nedre aldersgrense for barn på fylte 12 år ved kursstart for innendørs kursene, og 10 år for utendørs kursene. Alle under 12 år skal ha følge av voksen, som også er påmeldt kurset. Kursene holdes kun på norsk.

Kommende kurs for både Oppdag Bueskyting og Nybegynnerkurs finnes i vår kurskalender.

Ved spørsmål eller andre henvendelser ta kontakt via epost til kurs@oslobueskyttere.no

Ønsker du et arrangement for deg privat eller som bedrift? Ta kontakt med oss gjennom dette skjemaet